מכירת מוצרי ים המלח באמצעות חנות וירטואלית או באמצעות עבודה בעגלות
המושג "עבודה בעגלות" הפכה מזמן למושג מפתח בכל פעם כשמדברים על ישראלים, צעירים, שעובדים בחו"ל. הרעיון הוא שיש עגלה נייחת, גדולה, דומה לדוכן בהרבה מובנים (למרות שהיא גדולה יותר מדוכן רגיל), ועליו מוצרים שונים שנמכרים לקהל המקומי. המוצרים עליהם אנחנו מדברים הם בדרך כלל צעצועים, משחקים, בגדים או מוצרי ים המלח.
מי שלא ביקר בקניונים בארה"ב, יפן או אירופה, לא יכול להאמין עד כמה מוצרי ים המלח פופולאריים ברחבי העולם. זה לא רק העובדה שמדובר במוצרים שהגיעו מארץ הקודש, הולילנד, אלא כל מי שמכיר את ים המלח, ורבים בעולם מכירים אותו, יודע עד כמה האדמה שם טובה להפקת מוצרים שונים שמתאימים לגוף, החל מבוץ, קרמים, משחות ועוד. מוצרי ים המלח נמכרים לא רק בעגלות אלא גם בחנויות ובבתי מרקחת שונים. היתרון של הצעירים שמוכרים בעגלות זה שאצלם המוצרים נמכרים במחירים זולים יותר, ובתור ישראלים, הם יכולים למכור טוב יותר את מוצרי ים המלח. הרי זה שלנו לא?
למה למכור בחנות וירטואלית ולא בעגלות
כיום שאפשר לקנות את מוצרי ים המלח גם באינטרנט, עולה השאלה, למה למכור בעגלות אם אפשר לפתוח חנות וירטואלית ולמכור? אנחנו לא חייבים לנסוע לחו"ל בשביל זה, ואם בכל זאת אנחנו רוצים לטייל ולהרוויח כסף בזמן הטיול, אנחנו יכולים לפתוח חנות וירטואלית, למכור את המוצרים לאזור מסוים במדינה ולדאוג שהמוצרים יגיעו בדואר או דרך שליחים לקונים.
נכון שיש כאן שבירה של הרעיון של מכירת מוצרי ים המלח בקניונים או במרכזי הקניות בעצמם, אך כאשר יותר ויותר אנשים עושים את הקניות שלהם דרך הרשת, לא בטוח שזה יפגע באופן מהותי במכירות, אם נחליט לפנות לכיוון אחר (ביחד או בנפרד) ונתחיל למכור גם דרך חנות וירטואלית. אם אנחנו היזמים, אז מדובר דווקא על הפחתה בהוצאות. במקום להחזיק עובדים בשטח, כל מה שאנחנו צריכים זה להקים אתר קטן עם חנות וירטואלית, להפעיל שירות לקוחות ומשלוחים וזהו. את המוצרים עצמם בכל מקרה אנחנו קונים, במקום מכירה בשטח נעשה עבודת שיווק וקידום באינטרנט, ועם הזמן נצבור קהל לקוחות. כמובן שעלינו להכיר את הנושא של קידום בחו"ל וכן את כל מה שקשור למסים, תשלומים וכדומה. אך אלו פרטים טכניים בלבד.
היכולת למכור את מוצרי ים המלח דרך חנות וירטואלית היא שונה מהיכולת למכור אותה בשטח. בעוד שבשטח אנחנו מאפשרים ללקוחות לנסות ולבדוק מוצרים שונים, דרך חנות וירטואלית לא נוכל לעשות את זה. אז עלינו לבדוק כיצד גורמים ללקוח לקנות מוצר, שהוא לא בהכרח מכיר. זה יכול להיעשות דרך שיווק אגרסיבי, זה יכול להיעשות דרך מתנות של דוגמיות שונות, וזה יכול להתבצע דרך מכירות משולבות, מכירה בעגלות לצד מכירות באמצעות חנות וירטואלית.
על מנת למשוך אנשים לקנות את המוצרים בחנות שלנו, עלינו לוודא שהיא מעניקה לגולש חווית גלישה נוחה ובטוחה. הוא צריך להיות מסוגל לעבור מעמוד לעמוד בקלות, ליהנות מאפשרות לבצע רכישות בצורה מאובטחת, לקרוא על כל מוצר, לבחור את המוצר ואם ברצונו אז לבחור מספר מוצרים במקביל ועוד. ככל שחווית הגלישה תהיה קלה ופשוטה יותר, כך הסיכוי שהוא יקנה יגדל, ואם הוא יקנה פעם אחת, הוא יחזור לקנות שוב.