מנהלים צוות עובדים בחו"ל? איך לשמור על הזכויות של העובדים ולייצר צוות מסור
לנהל עובדים בהצלחה בכל ארגון, קטן כגדול, זהו תפקיד בעל אחריות רבה הדורש יכולת טובה לתקשר עם אנשים ויחסי אנוש ברמה גבוהה. שמירה על הזכויות של העובדים היא אחד מאבני התווך שעליהם מושתת תפקידו של מנהל, לכן מעבר לקידום הארגון או העסק, חשוב שמנהלים יידעו אילו דברים כל אחד מעובדיהם זכאי לקבל במסגרת עבודתו. ניהול של צוות עובדים מחוץ לישראל הינו מאתגר אף יותר, כיוון שהשהייה שלא בארץ מביאה עמה אתגרים חדשים. איך צולחים אותם?
האתגרים בעבודה בחו"ל
אין בכלל ספק בכך שהמרחק מן הבית משפיע מאוד על מי שנמצא מחוץ לישראל במסגרת עבודתו, בין אם לתקופה קצרה או שליחות ובין אם כדרך קבע וכחלק מרילוקיישן שעתיד להימשך שנים. העבודה בארץ רחוקה שהתרבות שלה שונה מהתרבות הישראלית, קוסמת לרבים ובמיוחד לצעירים שמחפשים הרפתקאות ועדיין לא הספיקו להקים משפחה, אך גם עבור הורים לילדים שמעוניינים לצאת לדרך חדשה בהיבט התעסוקתי. יידוע ושמירה מצד המנהלים על זכויות העובד מחוץ לישראל, היא קריטית במיוחד כיוון שכאשר עובד כזה, שמרגיש שהקריב את חייו האישיים בעבור משרה נחשקת בחו"ל, צריך לחוש שזה אכן היה מעשה חכם וכי יש מי שייגן עליו.
הזכויות של העובדים בחו"ל וכיצד לדאוג שהן יישמרו
גם בתוך צוותים שנראים כביכול הומוגניים, ישנם אנשים המצויים במצבי חיים שונים ומכאן שכשמדברים על הזכויות של העובדים – מדברים באופן נפרד על כל אחד מחברי הצוות הללו. זכויות של עובד נגזרות, מלבד תנאי התפקיד עצמם, גם מתוך הסיטואציה האישית שבה חי העובד המושפעת מגילו, ממצבו המשפחתי, מהאופן שבו הוא מתנהל ועוד.
הזכויות של העובדים יכולות לכלול עניינים הקשורים לשכר, לתנאים לאחר פיטורין, לתנאי בטיחות בתוך מקום העבודה ואפילו לחופשת לידה במקרים נדירים יותר. כמנהלים עליכם ראשית כל להכיר את העובדים שלכם ולדעת להעניק להם מענה, במצב שבו הם זקוקים לסיוע שלכם. מלבד קבלה של עובד או עובדת לעבודה בשל ההתאמה שלהם לתפקיד, חשוב לעקוב – מלבד אחרי הביצועים של העובדים בזמן מילוי תפקידם – גם אחרי שינויים אישיים והתרחשויות חשובות הקורות בחייהם.
כיצד קשר אישי עם הצוות שאתם מנהלים בחו"ל מסייע לשמור על הזכויות של העובדים
מצבים בלתי צפויים עלולים להתרחש גם בארץ וגם בחו"ל, אך כאשר אינכם נמצאים כאן בישראל ייתכן שדברים יחמקו לכם "מתחת לרדאר" והריחוק מהמוכר והידוע – יוריד את רמת הציפיות של העובדים מכם, מהבחינה של שמירה על הזכויות של העובדים. אך ההפך הוא הנכון: כאשר אתם אלו שתיזמו ותובילו מהלכים שיבהירו לכל אחד ואחת מחברי הצוות שאתם מנהלים, שאתם "רואים אותם" ומודעים לזכויות שלהם, בין אם זו תוספת בשכר, ימי חופשה נוספים או פיצויים המגיעים להם, כך תייצרו נאמנות שלהם לאורך זמן, מוטיבציה שתלך ותגבר ובהמשך לכך צוות שמוביל קדימה את הארגון שבו הוא עובד.